30-05-2019, Saat: 01:21
Oyunda yıllardır var olan "ideal karakter gelişimi" gibi bir olgu var, nedir bu ;en basitinden, 3 4 lvllarda agudar görevlerinin tamamlanması,5 6 lvllarda iyilik-kötülükte ilerleme,7 8 9 ve 10 lvllarda kaos-sunaklar-flaudin gibi madalyalarda ilerleme ayrıca yüksek onur isteyen rütbelere erişmek için sürekli talaarda savaşlarla geçen bir maraton. Yönetimin de istediği bu benim bu yazıdan anladığım.
Lakin oyuncular olarak bu zamana kadar bu anlayış yerine, tp sınırında birikip bütün bunları yapmak vardı.Sonuç olarak da çoğunluk tp sınırına kadar olan lvlları es geçti. Bunu engellemenin de iki yolu vardı, ya oyuncuları bu tip taktikle oynatmak için çeşitli etkinlikler, bonuslar, amaçlar yapmak ya da oyuncuların bu kadar hızlı lvl almasına kısıtlama getirmek. Oyuncu havuzunun belli olmasından dolayı kısıtlama olayı daha mantıklı görünüyor çünkü alttan gelen yeni oyuncu sayısı kısıtlı. Ama bu kısıtlamaların geç geldiğini düşünüyorum ki şu an tartıştığımız sorunları yaşıyoruz.Konunun başlığından da anlaşıldığı gibi tp sınırının altındaki oyuncular çeşitli sorunlar yaşıyor en çok da 8 9 10. lvllarda yaşanıyor gördüğüm kadarıyla çünkü kesimler tatmin etmiyor, onur kasmak için dövüş alanları çok az dönüyor(8 lvlda hele hiç talaar dönmüyor), sunak için meslek kasalım desek o da kısıtlı.
ÖNERİ OLARAK:
Kısıtlamaların oyunun sürekliliği açısından varlığının önemine katılmakla birlikte fazlasının da oyuncuların hevesini kaçıracağı düşüncesindeyim.Kesim konusunda yaratıkların haritadan kaybolmaması mümkün olursa ayaz adasında eskisi gibi, sorunlarımıza bir süreliğine çözüm olabilir. Kesin çözüm olarak benim düşüncem tıpkı yeraltı baskınlarında olduğu gibi seviyelere göre kesim alanları oluşturulsa yaratıklar avlandan değil de biz bir yere tıklayınca bize saldırsa yeraltı baskınları etkinliğindeki gibi, kesim konusunda tüm herkesin seveceği bir çözüm olur.
Onur alanlarıyla ilgili olarak da yeni bir onur alanı önerisi yapmak istiyorum. İnsan ve magi karışık olarak 5 kişilik takımın yaratık keserek onur aldığı bir PvE alan yapılabilir.Tıpkı kaos istilasının ileriki aşamaları gibi. Oyuncu sayısının az olduğu lvllar için ilaç gibi olur. Talaar kadar onur vermeyen bir alan olursa hem onu da gölgede bırakmamış olur.
Meslek konusunda bir önerim yok zaten açıklamasını yapmışsınız lakin dediğim gibi kısıtlamaların fazlası oyuncuların hevesini kaçırıyor. Kırmızı meslek aletini elde etmek çok zor ve elimizdeki mavi mor aletler de göstermesini umduğumuz performansı gösteremiyor.
Umarım bu yazdıklarımız duyulur gerekenler yapılır, hepimizin isteği keyifli bir oyun geçirmek.
Lakin oyuncular olarak bu zamana kadar bu anlayış yerine, tp sınırında birikip bütün bunları yapmak vardı.Sonuç olarak da çoğunluk tp sınırına kadar olan lvlları es geçti. Bunu engellemenin de iki yolu vardı, ya oyuncuları bu tip taktikle oynatmak için çeşitli etkinlikler, bonuslar, amaçlar yapmak ya da oyuncuların bu kadar hızlı lvl almasına kısıtlama getirmek. Oyuncu havuzunun belli olmasından dolayı kısıtlama olayı daha mantıklı görünüyor çünkü alttan gelen yeni oyuncu sayısı kısıtlı. Ama bu kısıtlamaların geç geldiğini düşünüyorum ki şu an tartıştığımız sorunları yaşıyoruz.Konunun başlığından da anlaşıldığı gibi tp sınırının altındaki oyuncular çeşitli sorunlar yaşıyor en çok da 8 9 10. lvllarda yaşanıyor gördüğüm kadarıyla çünkü kesimler tatmin etmiyor, onur kasmak için dövüş alanları çok az dönüyor(8 lvlda hele hiç talaar dönmüyor), sunak için meslek kasalım desek o da kısıtlı.
ÖNERİ OLARAK:
Kısıtlamaların oyunun sürekliliği açısından varlığının önemine katılmakla birlikte fazlasının da oyuncuların hevesini kaçıracağı düşüncesindeyim.Kesim konusunda yaratıkların haritadan kaybolmaması mümkün olursa ayaz adasında eskisi gibi, sorunlarımıza bir süreliğine çözüm olabilir. Kesin çözüm olarak benim düşüncem tıpkı yeraltı baskınlarında olduğu gibi seviyelere göre kesim alanları oluşturulsa yaratıklar avlandan değil de biz bir yere tıklayınca bize saldırsa yeraltı baskınları etkinliğindeki gibi, kesim konusunda tüm herkesin seveceği bir çözüm olur.
Onur alanlarıyla ilgili olarak da yeni bir onur alanı önerisi yapmak istiyorum. İnsan ve magi karışık olarak 5 kişilik takımın yaratık keserek onur aldığı bir PvE alan yapılabilir.Tıpkı kaos istilasının ileriki aşamaları gibi. Oyuncu sayısının az olduğu lvllar için ilaç gibi olur. Talaar kadar onur vermeyen bir alan olursa hem onu da gölgede bırakmamış olur.
Meslek konusunda bir önerim yok zaten açıklamasını yapmışsınız lakin dediğim gibi kısıtlamaların fazlası oyuncuların hevesini kaçırıyor. Kırmızı meslek aletini elde etmek çok zor ve elimizdeki mavi mor aletler de göstermesini umduğumuz performansı gösteremiyor.
Umarım bu yazdıklarımız duyulur gerekenler yapılır, hepimizin isteği keyifli bir oyun geçirmek.