16-12-2017, Saat: 07:34
Biraz da teknik bilgi vereyim "effect" (efekt burada bizim ölüm zincirimiz), "source" (kaynak yani burada bu efektin oluşmasını sağlayan kaynak kişi oluyor), "target" (hedef burada bu olumsuz efekti yiyen kişi oluyor). "opponent" (karşı taraf efekti yiyen kişinin o anda karşısında bulunan oyuncu).
Şimdi arkadaşlar illa diyor ya bug nedir, neden bugdur diye sorup duruyorlar ya... "effect" verdiği zarar hesaplanırken "source" ile "target"in canları karşılaştırıyor eğer "source"un canı küçükse "effect"in verdiği zarar "source"ye göre hesaplanıyor. Burada ise "source" yerine "opponent" yazılarak bir bug oluşturulmuş yani aslında amaçlanının dışında bir kod işleyişi oluşturulmuş ki burada "source" yerine "opponent" seçimi ilk bakıldığında doğru gibi gözükmektedir fakat hatalıdır. Çünkü "effect" atıldığı zaman "target" karşısındaki kişi yani "opponent" "source"dür ve işleyiş doğru gitmektedir. Fakat "target"in karşısındaki değiştiğinde "effect"e etki eden oranlar hatalı bir şekilde değişmektedir. Yada "opponent" "null" (yani hiç kimse) olduğunda bu oranlar "target"in kendi canına göre hesaplanmaktadır.
Google'da bu konuyla ilgili de bir wiki bulursa arkadaşlar da buraya oradan kopyala yapıştır yaparak üzerine yorum ekleyebilirler. Eğer bulamıyorlarsa algoritma öğrenmeleri için https://code.org/ sitesi üzerinden ücretsiz 4 yaş ve üstü dersler bulunmakta. Eğitmen hesabım olmasına rağmen oradaki bir çok quest'i zevk alarak ben de yapmaktayım. Tavsiye ederim.
Şimdi arkadaşlar illa diyor ya bug nedir, neden bugdur diye sorup duruyorlar ya... "effect" verdiği zarar hesaplanırken "source" ile "target"in canları karşılaştırıyor eğer "source"un canı küçükse "effect"in verdiği zarar "source"ye göre hesaplanıyor. Burada ise "source" yerine "opponent" yazılarak bir bug oluşturulmuş yani aslında amaçlanının dışında bir kod işleyişi oluşturulmuş ki burada "source" yerine "opponent" seçimi ilk bakıldığında doğru gibi gözükmektedir fakat hatalıdır. Çünkü "effect" atıldığı zaman "target" karşısındaki kişi yani "opponent" "source"dür ve işleyiş doğru gitmektedir. Fakat "target"in karşısındaki değiştiğinde "effect"e etki eden oranlar hatalı bir şekilde değişmektedir. Yada "opponent" "null" (yani hiç kimse) olduğunda bu oranlar "target"in kendi canına göre hesaplanmaktadır.
Google'da bu konuyla ilgili de bir wiki bulursa arkadaşlar da buraya oradan kopyala yapıştır yaparak üzerine yorum ekleyebilirler. Eğer bulamıyorlarsa algoritma öğrenmeleri için https://code.org/ sitesi üzerinden ücretsiz 4 yaş ve üstü dersler bulunmakta. Eğitmen hesabım olmasına rağmen oradaki bir çok quest'i zevk alarak ben de yapmaktayım. Tavsiye ederim.